Kdo nakupuje na internetu nejčastěji?

E-shopy

04. 09. 2017

Snad každý už někdy něco koupil na internetu přes e-shop. Nejvíce však na internetu nakupují spotřebitelé z tzv. generace Y.

Na internetu nakupuje častěji generace Y (tzv. mileniálové ), než mladší generace Z (narozená po roce 2000). Vyplývá to z průzkumu společnosti RetailTrek uvedeného na webových stránkách mediaguru.cz. I přesto, že spotřebitelé z generace Z, jsou na internetu aktivnější, zboží v e-shopech si spíše prohlédnou a nakoupí v kamenném obchodě. Martin Hošek (ředitel společnosti RetailTrek) uvádí, že důvodem méně častých nákupů na internetu mladší generací Z, je ještě při studiích odkázanost na peníze rodičů. Naproti tomu generace Y využívá nákupy přes e-shopy častěji díky dostatku peněz, ale také nedostatku času, který tráví v práci.

Nejvíce jsou na internetu nakupovány potřeby pro volnočasové aktivity (60%) a nejméně čeští spotřebitelé nakupují přes internet potraviny (8%). Mladší generace je při nakupování impulzivnější, především při nákupu oblečení. Dle výsledků průzkumu téměř 50% respondentů si oblečení vybírá až při samotném nákupu. Naopak potřeby pro volnočasové aktivity 64% respondentů vybírá i několik dní před nákupem. Generace Y i generace Z se shoduje, že jim reklama při výběru zboží trochu pomáhá – v obou skupinách to uvedlo 33% respondentů.