Jaký bude mít dopad GDPR na webové stránky a e-shopy?

E-shopy, Webové stránky

18. 09. 2017

Od května 2018 vstoupí v platnost nové nařízení Evropské unie tzv. GDPR, které bude mít dopad na všechny e-shopy a webové stránky používající osobní data svých zákazníků.

Webové stránky Podnikatel.cz uvádí, že po regulaci cookies, přichází Evropská unie s dalším krokem, kterým je vydání nového evropského nařízení tzv. GDPR (General Data Protection Regulation) neboli Obecné nařízení na ochranu osobních údajů. Nařízení se bude týkat webových stránek a e-shopů, na kterých se uživatelé registrují pomocí svých osobních údajů. Důvodem nového nařízení je snaha EU o zlepšení ochrany uživatelů webových stránek či zákazníků e-shopů. Především jde o zamezení zneužití či sdílení mnohdy velmi detailních osobních dat uživatelů.

Z nařízení tak pro e-shopy a webové stránky používající osobní údaje uživatelů plynou další povinnosti. Dle webu podnikatel.cz budou muset e-shopy či webové stránky požadovat po zákaznících nové souhlasy se zpracováním jejich osobních údajů a především budou muset více dbát na bezpečné uložení získaných údajů. Souhlas se zpracováním údajů bude muset být vyžadován hned několikrát:

  • při získávání a zpracování dat souvisejících s realizací nákupu
  • a pro předání dat společnostem poskytujících platbu a přepravu zboží či služeb.

Zákazník však může svůj souhlas kdykoliv odvolat. E-shopy a webové stránky také díky novému nařízení budou mít větší zodpovědnost za získaná data. Data musí být např. zabezpečena proti odcizení či proti nedovolenému nakládání s daty. Dále bude muset být stanovena odpovědná osoba, která bude mít na starosti bezpečné uchování dat.