Češi využívají stále více sociálních sítí

Sociální sítě

15. 05. 2017

Sociální sítě jsou stále velmi oblíbeným zdrojem komunikace a zábavy. Významně také roste množství sociálních sítí používaných jedním uživatelem.

AMI Digital s.r.o. ve spolupráci s agenturou STEM/MARK realizoval průzkum AMI Digital Index, který mapuje trendy a chování uživatelů ve vztahu k sociálním sítím. Z průzkumu vyplývá, že oproti roku 2016 vzrostl počet uživatelů nepoužívajících žádnou sociální síť (ze 3,1% na 7,6 %), ale vzrostl počet sociálních sítí používaných jedním uživatelem. V roce 2016 používalo 3 a více sociálních sítí pouze 39% uživatelů, letos je to již 69%. Zdvojnásobil se také počet uživatelů, kteří mají založený účet na pěti a více sociálních sítích (22% uživatelů v ČR). Dle průzkumu strávíme na sociálních sítích v průměru 147 minut denně.

Důvody růstu počtu používaných sociálních sítí jedním uživatelem uvedl ředitel AMI Digital s.r.o. Vladan Crha, v rozhovoru pro Český rozhlas. Uvádí, že sociální sítě jsou již na českém trhu zavedené, uživatelé se s nimi naučili pracovat, používají je nejen pro zábavu, ale částečně i jako zdroj informací. Komunikují pomocí nich s přáteli, ale i v profesní rovině. K růstu využívaných sociálních sítí také napomohly chytré telefony, které používá k připojení k sociální síti cca 60% uživatelů.

Mezi nejpoužívanější sociální sítě v ČR patří YouTube (98%), Facebook (97%), G+ (91%), Instagram (81%) a Twitter (81%).