Co rozhoduje při výběru přepravce zboží z e-shopu?

E-shopy

30. 10. 2017

Česká pošta, přepravní společnosti, tzv. zásilkovny či osobní odběr – co rozhoduje při výběru? Až 78% zákazníků vybírá dle ceny doručení.

Součástí objednávky zboží v e-shopu je také jeho doručení. Při výběru zásilkové služby je pro 4 z 5 zákazníků (78%) důležitým kritériem cena doručení. Vyplývá to z průzkumu realizovaného společností KPMG Česká republika, s.r.o. Nejdůležitější je cena doručení pro věkovou skupinu 18 až 24 let (88%) než například pro skupinu 65 let a více (54%). 47% dotázaných vybírá přepravce dle předchozí zkušenosti, 46% dle rychlosti doručení, pro 28% respondentů je rozhodující možnost osobního vyzvednutí a možnost volby času doručení je důležitá pro 27% dotázaných. V průzkumu byla zjišťována i spontánní znalost doručovacích služeb (znalost alespoň dle jména) - 75% respondentů uvedlo PPL, 41% DPD, 36% Českou poštu a 10% tzv. Zásilkovnu.

Z průzkumu také vyplynulo, že:

  • 40% respondentů upřednostňuje doručení „do ruky“ soukromou přepravní společností a 35% respondentů pak uvítá možnost vyzvednout si zboží v kamenné prodejně. Nejméně preferovanou možností (7%) je pak samoobslužný výdejní box.
  • 62% dotázaných alespoň někdy chybí v nabídce e-shopů preferovaný způsob doručení zboží.
  • za poslední měsíc si nechalo doručit zboží zásilkovou službou alespoň jednou 32% respondentů a 31% alespoň dvakrát.
  • 84% respondentů má v okruhu jednoho kilometru od svého bydliště či práce výdejní místo.
  • 36% dotázaných využívá možnost nechat si zaslat balík na místo svého pracoviště. Možnost nechat si doručit soukromou zásilku na místo svého pracoviště má 66% Čechů.
  • 38% respondentů si myslí, že doručení zdarma by mělo být nabízeno při nákupu za 500 Kč a více.
  • 83% lidí již vyzkoušelo platbu předem převodem na účet, 82% dobírku a 64% platbu předem platební kartou.
  • 67% lidí platí za nákup v e-shopu předem a 33% lidí platí platební kartou.