Změna minimální ceny prokliku

Internetová reklama

07. 02. 2018

Vyhledávač Zboží.cz změní minimální cenu prokliku (CPC) v návaznosti na výši prodejní ceny nabízených produktů.

Od 1. března 2018 dojde ke změně minimální ceny prokliku, kterou zavádí vyhledávač Zboží.cz. Web Sblog.cz uvádí, že cena za proklik bude nastavena dle výše částky = prodejní ceny nabízených produktů. Nově se tedy bude cena za proklik pohybovat od 0,50 Kč (původně od 1 Kč) do 2 Kč. Při prodejní ceně produktu do 100 Kč bude cena za proklik 0,50 Kč, do 300 Kč – 1 Kč, do 1 000 Kč – 1,25 Kč, do 5 000 Kč – 1,50 Kč a při prodejní ceně nad 5 000 Kč bude cena za proklik 2,00 Kč.

Manažer Zboží.cz Milan Šmíd uvedl, že změna ceny za proklik je reakcí na zpětnou vazbu e-shopů prodávajících drobné zboží, kteří nastavují v reklamních kampaních cenu za proklik jinak než e-shopy prodávající např. elektroniku. Náklady na inzerci samozřejmě ovlivňuje výše prodejní ceny produktů. Změna cen za proklik proběhne automaticky. Informaci o této změně uvidí uživatelé koncem února v administračním prostředí. Pozornost by e-shopy měly věnovat především aukčním cenám za proklik a finančnímu limitu, kde by díky změně mohlo dojít k dřívějšímu zastavení kampaně, než bylo původně plánováno.

Na základě uvedených nových cen předpokládáme, že dojde ke zvýšení výdajů za prokliky ve službě Zboží.cz.