Prodeji potravin on-line se daří, alespoň někdy je nakupuje 26% Čechů

E-shopy

22. 01. 2018

V českých e-shopech lze sehnat téměř vše včetně potravin, které přes e-shop nakoupilo už 26% Čechů.

Výsledky výzkumu společnosti Matercard týkajícího se nakupování potravin on-line prezentoval zpravodajský web MediaGuru.cz. Alespoň jednou potraviny on-line nakoupilo 26% Čechů, 13% dotázaných Čechů by rádo službu využívalo, ale nemají k ní přístup.

Potraviny v e-shopech nakupují především lidé z větších měst, kde je služba více nabízena. Nejvíce je služba využívána v Praze, Středočeském, Jihomoravském a Plzeňském kraji. Zájem nakupovat potraviny přes internet mají dle výzkumu i lidé v menších městech (uvedlo to 22% dotázaných), kde není služba snadno dostupná. Zejména v Jihočeském a Zlínském kraji a na Vysočině. Důvodem špatné dostupnosti služby je problematické lokální zásobování.

Nejčastějším důvodem nákupu potravin on-line je nemožnost dopravení se do kamenné prodejny (uvedlo 39% dotázaných). 29% respondentů nakupuje potraviny přes internet v případě, že jsou v časové tísni a stejné procento respondentů, tak nahrazuje běžný nákup potravin v kamenných prodejnách. 11% dotázaných jako důvod uvedlo, nedostatečné zásobení jejich místního obchodu. 3% dotázaných volí nákup on-line v případě velkého, těžkého nákupu či výhodnější ceny.

Široký sortiment potravin nakupuje on-line 39% dotázaných a to k doplnění běžných zásob. 17% dotázaných si pravidelně objednává čerstvé potraviny a stejné procento dotázaných objednává on-line pouze trvanlivé potraviny. Nejčastěji jsou potraviny objednávány pomocí osobního počítače či notebooku. 20% dotázaných nakupuje pomocí mobilního telefonu.