Předvánoční nákupy v e-shopech, nejvíce nakupujeme v pondělí

E-shopy

22. 12. 2017

Vánoční dárky nakupujeme nejčastěji v pondělí a nejméně objednáváme v sobotu. Nejvíce objednávek je v e-shopech učiněno v první polovině prosince.

Prosinec a s ním spojené vánoční nákupy jsou pro e-shopy obdobím, ve kterém jim významně narůstá počet prodejů. Důkazem je i fakt, že od začátku prosince slýcháme zprávy o tom, že dopravci nestíhají a zboží nemusí být dodáno včas. Možná i proto je nejvíce objednávek učiněno do poloviny prosince, poté počet objednávek klesá. Vyplývá to z průzkumu společnosti RTB House, který byl prezentován na webu feedit.cz. Dále bylo zjištěno, že nejvíce nákupů je uskutečněno v pracovní dny, především v pondělí navštěvují zákazníci e-shopy o 17% více oproti celoměsíčnímu průměru. A také nakoupí o 38% více zboží oproti jiným prosincovým dnům. Naopak nejméně zákazníci nakupují v e-shopech v sobotu – o 8% méně než je prosincový průměr a klesá i počet transakcí – o 22% oproti měsíčnímu průměru.

Před vánočními svátky (v druhé polovině prosince) počet objednávek klesá, nejméně návštěv e-shopy pak zaznamenají na Štědrý den – návštěvnost je o 28% nižší a počet transakcí klesá o 41% oproti měsíčnímu průměru. Během Vánoc lidé také více klikají na internetovou reklamu. Dle průzkumu po konci vánočních svátků opět roste počet návštěv v e-shopech.

Nákupní chování Čechů je podobné jako ve světě. Nejvíce v prosinci nakupujeme v pondělí (o 28% více návštěv) a uskutečníme o 72% transakcí více než je prosincový průměr. Na Štědrý den počet návštěv v e-shopech klesá o 55% oproti prosincovému průměru. Narozdíl od ostatních zemí Češi více navštěvují e-shopy ihned po konci Vánoc.