Češi se učí nakupovat pomocí chytrého telefonu

E-shopy

18. 04. 2017

Nakupování on-line přes internetové obchody je stále, více populárnější. Přesto je Česká republika ve srovnání s ostatními evropskými státy pod průměrem.

Dle průzkumu společnosti DPDgroup je podíl on-line nákupů na celkovém počtu nákupů v evropských zemích v průměru 9,6%. V České republice je to však už jen 8,4%. Češi on-line nejvíce nakupují zboží z kategorie „zdraví a krása“ (63%), móda (62%), zboží pro volný čas (52%), knihy (49%) a elektronika (45%). Průzkum také ukazuje, že na internetu nakupují více ženy, lidé s nižšími příjmy a oproti ostatním Evropanům, Češi nakupují především zboží pro volný čas.

Průzkum DPDGroup uvádí, že přímo na danou stránku "jde" a nakoupí 49% zákazníků, 22% zákazníků použije internetový vyhledávač a 21% cenový srovnávač, 3% zákazníků vyhledávají zboží na sociálních sítích.

V západní Evropě nejvíce přes e-shopy nakupují v Německu (11,5%), Velká Británii (11%) a Rakousku (10%). V rámci východní Evropy je na prvním místě Polsko (10,2%), Rumunsko (8,9%) a Česká republika (8,4%). Dle společnosti DPDGroup je budoucnost on-line nakupování v ČR pozitivní vzhledem k trendu každoročního růstu.

Webové stránky e15.cz uvádí, že důvodem vyššího podílu on-line nákupů na celkových nákupech v zemích západní Evropy je mobilní telefon. Zde nákupy z e-shopů pomocí chytrého telefonu tvoří polovinu z celkového počtu nakoupeného zboží on-line. Ale i v česku lidé nakupují stále častěji pomocí chytrého telefonu, který k nákupům dle průzkumu DPDGroup, používá 35% zákazníků. Nejvíce nákupů je pak uskutečněno pomocí notebooku (73%) a stolního počítače (52%). Nejméně pak lidé nakupují pomocí tabletu (16%).