Vizuální vyhledávání v e-shopech?

E-shopy

21. 03. 2018

Možnost vyhledávat zboží a služby zná asi každý. Novinkou není ani hlasové vyhledávání, nově se však začíná mluvit o vizuální vyhledávání.

Web podnikatel.cz uvádí, že vizuální vyhledávání umožňuje identifikovat vyfocený produkt, porovnat s databází fotek a díky umělé inteligenci a umělým neutronovým sítím jej vyhledat na internetu. Produkt tedy stačí vyfotit a příslušná aplikace vám dohledá potřebné informace. Vizuální vyhledávání je trend, který nabývá na významu s rozvojem moderních technologií a také díky mobilním telefonům. Ty většina lidí nosí neustále u sebe a stále více využívanou funkcí mobilních telefonů je fotoaparát.

Známe to asi všichni, líbí se nám nějaký produkt a rádi bychom si jej pořídili také, ale jaký je jeho přesný název, pod kterým je nabízen? A kde ho koupit? A právě na tyto otázky nám nabízí odpověď již zmíněné vizuální vyhledávání. V praxi tak stačí vyfotit produkt, který se nám líbí a mobilní aplikace nám již sama vyhledá potřebné informace k danému produktu. To nám tak výrazně ušetří čas, který bychom strávili často zdlouhavým textovým vyhledáváním.

Vizuální vyhledávání v současné době využívá například sociální síť Pinterest a její funkce umožňující vyhledat nové nápady či inspiraci pomocí fotoaparátu. Příkladem může být funkce Pinterest Lens na základě vámi pořízené fotky např. jablka vám aplikace nabídne tzv. piny s recepty s využitím této suroviny. Pomocí funkce Lens Your Look si lze najít na základě fotky další oblečení, které bude ladit s vaším šatníkem. Vizuální vyhledávání nabízí pro některé mobilní telefony a operační systémy i Google.

Vizuální vyhledávání nabízí několik zahraničních e-shopů. I české e-shopy se začínají o tuto možnost zajímat. Dle webu podnikatel.cz, ale české e-shopy zatím vyčkávají, jaký úspěch bude mít novinka ve vyhledávání u velkých globálních e-shopů.