Před nákupem věcí hledáme informace na internetu

Internet

15. 10. 2018

Při nakupování produktů, zejména domácích spotřebičů a informační techniky, hledáme informace o těchto produktech stále více na internetu.

Podle průzkumu o nákupních zvyklostech a preferencích ELEKTRO 2018 společnosti GfK, dvě třetiny (66%) Čechů zakoupili nějaký drobný domácí spotřebič. Největší zájem z kategorie elektro byl o varné konvice, které zakoupilo 40% dotázaných. Dále byly nejvíce kupovány chytré telefony (54%), notebooky (32%) a televize (29%). Vzrostl také zájem o sušičky prádla a vysavače, naopak poklesl zájem o počítačovou techniku, vyjma notebooků a fototechniky. Do budoucna Češi nejvíce plánují nakupovat bílou techniku, počítače a jejich příslušenství (27%), drobné domácí spotřebiče (26%) a komunikační techniku (26%).

Při nákupu těchto produktů je pro Čechy čím dál důležitější internet, na kterém vyhledávají informace o daných produktech. Nejčastěji Češi využívají internetové srovnávače cen (34%), dále webové stránky prodejců elektro sortimentu (24%), webové stránky výrobců elektro sortimentu (19%), ale i různé diskuze na internetu - např. diskuzní fóra, blogy, sociální sítě (18%). Kromě internetu také 25% dotázaných čerpá informace o produktech z rozhovorů s přáteli, kolegy či rodinou, 18% z doporučení prodavačů a 16% z nezávislých testů kvality. 10% dotázaných pak získává informace z letáků prodejců či výrobců.