O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost a cena

E-shopy

13. 05. 2019

Jaká očekávání a návyky mají nakupující online? To mapuje ve své studii Asociace pro elektronickou komunikaci.

Studie Asociace pro elektronickou komunikaci (APEK) má poskytnout e-shopům odpovědi na důležité otázky týkající se procesu nalezení produktu, košíku a objednacího procesu. Studie by také měla e-shopům poskytnout podklady pro rozhodování související např. s redesignem či konverzní optimalizací e-shopů.

Studie také ukazuje, že český původ e-shopu či dostupnost kamenného obchodu nehrají v rozhodování zákazníku velkou roli. Naopak důraz zákazníci kladou na skladovou dostupnost v kombinaci s nastavenou cenou. Dalším důležitým faktorem je nákup bez registrace. Povinná registrace odradí od nákupu až 17% uživatelů. Studie APEK zjišťuje:

  1. Kvalita obchodu – 74% nakupujících posuzuje důvěryhodnost podle recenzí, 10% pak dá na doporučení známých a přátel.
  2. Navigace a orientace – 74% nakupujících dává přednost navigaci uspořádané podle typu produktů. 52% nakupujících preferuje fultextové vyhledávání a 90% upřednostňuje našeptávač vyhledávání bohatý na informace.
  3. Výběr zboží – 75% zákazníků ocení popis zboží bohatý na technické parametry. 56% zákazníků by uvítalo, více možností filtrování zboží v levém sloupci.
  4. Vložení do košíku – 78% nakupujících očekává možnost/tlačítko „Vložit do košíku“. 89% nakupujících vítá zobrazené potvrzení o vložení zboží do košíku. Tzv. cross-sell nabídku na stránce produktu vítá 67% nakupujících.
  5. Objednávka – 17% zákazníků odradí od nákupu povinná registrace a 72% zákazníků chce vědět cenu za dopravu ještě před zahájením objednávky.
  6. Komunikace – možnost získat radu ohledně nákupu na chatu preferuje 50% nakupujících. 49% nakupujících používá e-mail pro ověření stavu objednávky.