Náklady na dopravu, jako největší překážka nápupů on-line

E-shopy

10. 12. 2018

Výše nákladů na dopravu je považována za nejčastější bariéru při objednávání zboží v e-shopech.

V porovnání se zbytkem Evropy dávají Češi při výběru a nákupu zboží přednost e-shopům před kamennými prodejnami. V e-shopech nakupuje např. počítače, notebooky a tablety 48% Čechů, mobilní a chytré telefony 44% Čechů. Naopak méně než je evropský průměr Češi na internetu nakupují finanční služby, oděvy a módu či přípravky k péči o dítě. Vyplývá to ze studie GfK Future Buy prezentované na webu simar.cz.

Nejčastějším důvodem proč Češi nakupují zboží na internetu je úspora peněz (výhodnější ceny, speciální nabídky), již menší vliv na rozhodnutí o nákupu na internetu má širší výběr zboží, jednoduché a rychlé nakupování či snadnější způsob získávání informací o produktu. Za největší bariéru pro častější nákup na internetu jsou pro české spotřebitele náklady spojené s dodáním zboží. Za méně významé překážky nákupu na internetu je považován strach zákazníků o bezpečnost osobních údajů (např. u úhrady platební kartou), možnost osobně si prohlédnout zboží a obava z komplikací při vrácení či reklamaci zboží.