Velké e-shopy se mění na tržiště, napodobují Amazon

E-shopy

15. 04. 2019

Velké internetové obchody mění svoji strategii prodeje výrobků a napodobují, tak postup amerického e-shopu Amazon.

Napodobování spočívá v tom, že velké české e-shopy již nepřidávají na svoje webové stránky další zboží, nenajímají nové zaměstnance a ani nerozšiřují sklady, ale nechávají různé dodavatele prodávat své zboží skrze jejich e-shopové stránky. Tedy si dodavatelé své produkty prodávají tzv. sami přes webové stránky známých e-shopů. S informací o změnách v nabízení produktů přišel zpravodajský server idnes.cz. Např. internetový obchod Mall.cz nabízí výrobky od 180 partnerů a i nadále pokračuje v rozšiřování. Mluvčí Mall.cz Táňa Lálová uvádí, že partnerský prodej je efektivní a to především pro zákazníka, který na jednom místě nakoupí vše co potřebuje. Podobnou formu prodeje u některých kategorií zboží (např. u knih) zavádí i e-shop Alza. Podobným způsobem funguje i cenový srovnávač Heureka, kde mají zákazníci možnost nakoupit přes Heureka košík. V současné době je v Heureka košíku zapojeno více než tisíc e-shopů vlastnících certifikát „Ověřeno zákzaníky“.

S automatizací prodeje odpadá e-shopům vyjednávání s obchodníky ohledně ceny každé položky. Změnou pro zákazníky je, že komunikují přímo s prodejci a ne s e-shopem, na kterém zboží kupují. Velké e-shopy si své partnery pečlivě vybírají, mezi podmínky spolupráce patří např. důvěryhodnost, zboží skladem, vlastní informační systém na dobré úrovni, rychlost dodání zboží atd.