On-line nakupování: na prvním místě je stále cena

E-shopy

26. 08. 2019

Co rozhoduje při on-line nakupování? Především cena, široký výběr a dostupnost zboží. A to nejlépe vše a hned.

Nejlepší cena, široký výběr a dostupnost zboží ovlivňuje nákupní chování při objednávání zboží z e-shopů. Vyplývá to z výsledků studie Future Shopper 2019 agentury Wunderman Thompson Commerce. Výsledky studie shrunuje server tyinternety.cz. Průzkum shromažďoval data od respondentů z Velké Británie, Francie, Belgie, Nizozemska, Německa a České republiky.

96% respondentů preferuje nejlepší cenu, 91% rodukt skladem, 90% dopravu zdarma a 84% rychlé doručení zboží. K trpělivějším nakupujícím patří ženy, co se dodání zboží týká. 56% žen je ochotno počkat 2-3 dny na dodání své objednávky, ve srovnání s 52% mužů. Pouze 24% žen očekává dodání do 24 hodin, u mužů je to 29%.

Při hledání inspirace dají spotřebitelé na recenze a doporučení. Nejčastěji informace o produktech vyhledávají pomocí internetových vyhledávačů (51%), webových stránek dané značky (33%) a sociálních sítí (32%). Sociální sítě jako inspiraci při nákupu zboží využívají více ženy (37%) a generace Z. Podíl vyhledávání inspirace na sociálních sítích i nadále roste. V roce 2018 to bylo 23%. Nejvíce vyhledávají spotřebitelé ve věku 16-24 let (49%) a ve věku 25-34 let (43%).

Pro české nakupující v e-shopech je velmi důležitá cena (73,7%). Mezi další faktory ovlivňující on-line nákupy Čechů patří bezproblémové vrácení zboží, detailní popis výrobku a dostupnost zboží (zda je skladem). 54,3% vyhledává inspiraci v internetových vyhledávačích Google a Seznam. Sociální sítě jsou ve vyhledávání inspirace na druhém místě. 64% Čechů očekává dodání zboží do 2-3 dnů. Při nákupech v e-shopu konkrétní značky Češi očekávají především lepší cenu (82%), kvalitní věrnostní program (39,7%), různé akce, výprodeje a slevy. Vítány jsou také vzorky k vyzkoušení na základě předchozích nákupů a preferencí (75%). 52% českých nakupujících je nadšeno vyhlídkou na bezhotovostní platby za nákupy.