Muži vs. ženy při nakoupování v e-shopech

E-shopy

29. 04. 2019

Genderová vyváženost mezi muži a ženami při nakupování v e-shopech neplatí. Každý preferuje jiné zboží.

Přes internet nakoupí zboží či služby alespoň jednou ročně až 90% uživatelů. I díky tomu se Česko řadí mezi e-shopové velmoci. V roce 2018 byl obrat prodejů v e-shopech více jak 135 miliard korun. Asociace pro elektronickou komunikaci (APEK) zjišťovala jaké zboží je objedáváno spíše on-line, kdo zboží vybírá a objednává nebo jaký je rozdíl mezi nákupním chováním mužů a žen.

Dle zjištění APEK objednají Češi na internetu alespoň jednou za rok nejčastěji zboží z kategorie oblečení (57%), výrobky pro zdraví a krásu včetně parfémů (43%) nebo sportovní oblečení a vybavení (37%). Nejvyšších obratů dosahuje prodej elektroniky, bílého zboží, mobilních telefonů, počítačů, notebooků a příslušenství. Největší rozdíl mezi nakupujícími je v kategorii nákupu softwaru (počítačové programy a hry), kde 78% objednávajích jsou muži. Ženy (69% nakupujících) mají největší převahu při nákupech on-line v kategorii s dětským oblečením a výrobků pro péči o děti.

Mezi další kategorie, kde největší podíl nakupujících tvoří muži patří auto-moto doplňy (70%), počítače, notebooky a hardware (68%), fotoaparáty a videokamery (65%). Naopak ženy více nakupují výrobky v kategorii zdraví a krása (64%), květiny a dárkové předměty (64%), chovatelské potřeby (61%) a šperky (61%).