Google vs. Seznam a jejich podíl na českém internetu

Internetové vyhledávače

18. 03. 2019

Jaký je poměr vyhledávání mezi internetovými vyhledávači Google a Seznam? Který z vyhledávačů je používanější?

Který z oblíbených internetových vyheldávačů je uživateli internetu používanější, zjišťovala společnost eVisions. Nejznámější vyhledávače Google a Seznam přivádí na weby z přirozených výsledků vyhledávání až 96% návštěvníků. Zbylá 4% přichází z vyhledávačů Bing, Yandex a Yahoo. Koncem roku 2018 byl podíl organické návštěvnosti Google vs. Seznam 75% : 25%. Od roku 2014, kdy byl poměr 47% : 53%, Google posílil o 28% na úkor Seznamu.

70% : 30% ve prospěch Googlu je nyní organická návštěvnost z desktopů (stolních počítačů a laptopů). Začátkem roku 2014 měl větší podíl opět Seznam (54% : 46%). Na desktopech je Seznam o něco silnější i díky tomu, že spousta uživatelů má Seznam nastavený jako domovskou stránku. Největší rozdíl mezi Googlem a Seznamem tvoří organická návštěvnost z mobilních telefonů, která je aktuálně 81% : 19%. Důvodem výrazného nepoměru může být i fakt, že Google má již dlouho responzivní prohlížeč, zatímco Seznam jej upravil nedávno. Výhodou Google je i jeho nabídka doplňkových služeb, které jsou převážně zdarma. Organická návštěvnost z tabletů je v poměru 66% : 34%, a to opět ve prospěch Googlu. Celkově tedy na mobilních zařízeních (mobilní telefony a tablety) je poměr 80% : 20% ve prospěch Googlu. Vývoj kopíruje vývoj kategorie mobilních telefonů, která mobilním zařízením dominuje.

Lze tedy říci, že internetový vyhledáváč Google během posledních pěti let posílil na úkor Seznamu.