Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou

E-shopy

27. 05. 2019

Češi jsou ochotni si pro zakoupené zboží v e-shopu dojít. Dopravu zdarma by uvítali při nákupu nad tisíc korun.

Rychlost a kvalita doručení zboží je jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících opakovaný nákup zákazníka v e-shopu. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii o dopravních službách, která přináší přehled o nejvýznamnějších e-shopech na trhu e-commerce, jejich nabídce či možnostech outsorcingu v oblasti logistiky.

Studie APEKu ukazuje, že mezi současné trendy při odběru zboží z e-shopu, patří možnost osobního vyzvednutí objednaného zboží. Tomuto trendu odpovídá i výrazný nárůst výdejních míst. Výdejní místa využívají zákazníci z důvodu, že nemusí čekat na dopravce, až jim zboží doručí. A také proto, že si mohou zboží vyzvednout dle svých potřeb a možností. I přes rostoucí zájem o možnost osobního odběru ve výdejním místě, volí 66% kupující doručení zboží domů. Při volbě doručení domů zákazníci očekávají, že za dopravu zaplatí max. 100 Kč. Nejvíce (41%) objednávajících očekává a že při nákupu zboží nad 1 000 Kč budou mít dopravu zdarma (reps. v ceně zboží), 24% nakupujících by uvítalo dopravu zdarma již při nákupu od 500 Kč.

Dle ředitele APEK bude v nejbližší budoucnosti trendem čas a přesné informace o doručení zboží. To je pro zákazníky stále důležitější. Nechtějí být omezování dlouhou doručovací dobou.