Kdo jsou mileniálové a jak je zaujmout?

Sociální sítě

06. 08. 2018

V poslední době často slyšíme pojem mileniálové nebo také generace Y. O koho jde? A čím tuto generaci zaujmout?

Jako mileniálové či generace Y jsou označování lidé narození přibližně od roku 1983 do poloviny 90. let, občas je uváděno až do roku 2000. V době, kdy mileniálové vyrůstali nebyly technologie tak rovzinuté a na rozdíl od následující generace Z, netrávili čas on-line již od dětství. Mileniálové v podstatě vyrůstali zároveň s rozvojem technologií. Proto jsou jim moderní technologie blízké a rádi je využívají. Web tyinternety.cz popisuje priority mileniálů a to jak vlastně takového mileniála zaujmout.

Pro mileniály je práce důležitá a narozdíl od předchozích generací kladou důraz na to, aby je bavila a realizovali se v ní, než aby byla jen zdrojem financí. Při dobré motivaci, umí podávat skvělé výkony a jít si za svými cíly. Naopak neradi pracují 12 hodin denně, chtějí mít čas užívat si.

Jinak to mají i s osobními vztahy. Generace Y narozdíl od přechozích generací  častěji žije jako singles a než se usadí, chce toho zažít co nejvíce. Důležitý je pro ně pocit svobody a někteří ani nevyhledávají dlouhodobé vztahy.

Velmi důležitý je pro ně volný čas a především dostatek času na jejich záliby. Narozdíl od generace svých rodičů mají také více možností cestovat.

Pro mileniály je také důležité stravování a za jídlo utratí větší procento svůch příjmů než předchozí generace. Zajímají se o zdravý životní styl či lokální potraviny. Vyhledávají dobré restaurace, bistra a kavárny. S jídlem se také rádi chlubí na sociálních sítích, zejména na Instagramu.

Další důležitou součástí je pro mileniály také móda. Trendy sledují na sociálních sítích, mají přehled o módě, dávají přednost udržitelné módě, oblečení s příběhem a nakupují i v second handech.

A čím tedy mileniály zaujmout? Mileniálové především nakupují na internetu od elektroniky, módy až po potraviny. Ocení zejména rychlost nákupu, rychlou komunikaci a řešení, nemají rádi složité a dlouhé vyplňování formulářů. Mileniálové dokážou být i velmi kritický. Zaujmout mileniály jako značka lze silným a reálným příběhem, otevřeností či inovativním přístupem. Očekávají individuální jednání a ne hromadnou komunikaci. Mají rádi autentické značky s jasným posláním a otevřenou komunikací. Zaujme je netradiční nabídka.